2017. ápr 06.

Mesterségünk címere

írta: Mozzi
Mesterségünk címere

avagy Honnan, Hol, Hova

Családunk, barátaink és régi ismerőseink tudják, körülbelül milyen utat jártunk be, hogyan éltünk és élünk, az új ismerősök pedig kíváncsiak lehetnek erre. Ezért írom ezt a rövid posztot:)

Mind Gergőről, mind rólam azt lehet tudni, hogy főiskolát végeztünk-Gergő a PSZF-re járt, én pedig a BGF Külker Karán végeztem anno Közgazdász diplomával.
Otthon mindketten irodában dolgoztunk világéletünkben.
Gergő kezdetben különböző bankoknál ténykedett, majd több évet töltött egy nemzetközi tanácsadó cégnél mint pénzügyi elemző-ezt a karriert adta fel végül az ausztráliai álomért.
Én pedig már a főiskola alatt elhelyezkedtem egy kisebb cégnél mint külkereskedelmi asszisztens, majd ezt követően egy kicsit nagyobb cégnél mint külkereskedelmi ügyintéző, végül az egyik legnagyobb magyarországi autóalkatrészforgalmazó cégnél dolgoztam évekig, a tulajdonos mellett mint Ügyvezető asszisztens.

Amikor megérkeztünk
-mindketten kb középfokon beszéltünk angolul
-tudtuk hogy én a tanulóvízum miatt maximum heti 20, Gergő pedig korlátlan óraszámban dolgozhat
-a tervünk az volt, hogy Gergő a szakmájában helyezkedik el, elemzőként, én pedig részmunkaidőben a vendéglátóiparban, akármiként

-Hát, a terv első fele nem nagyon jött össze-kicsit rózsaszínálomvilágos volt azt gondolnunk, hogy újonnan érkezett közép-kelet európai álláskeresőként azonnal szakmaközeli állást sikerül megcsípnünk
Viszont a szerencse mégiscsak mellénk szegődött! Jó sok önéletrajz legyártása és személyes kézbesítése után én az első héten kaptam állást, kettőt is: heti pár rövidebb napot az akkori lakásunkhoz nagyon közeli görög étteremben, illetve egy napot az utcánkban lévő klubban-ott pohárszedegető lány voltam. A görög tulaj nagyon megkedvelt engem-vele a mai napig jóban vagyunk egyébként-és végülis ő ajánlotta be Gergőt Adelaide legnagyobb étterem/péküzemének tulajához, aki egy hosszabb beszélgetés után fel is vette őt. Gergő azóta is ott van, már oszlopos tagja a testületnek:)

Aztán kb. egy év után én is otthagytam a görögöt és a klubot is, és átjöttem ide ehhez a céghez:)
Kezdetben összesen húsz órám volt az étteremben (a tanulóvízum miatti óraszámkorlát miatt) most pedig két napot vagyok a pékségben, kettőt pedig az étteremben.

img_0874.JPG

A képen balról jobbra: Kristal(venezuelai lány, a mienkhez hasonló történettel), Sally(ausztrál, a másik állása egy kutyuskozmetikában van), Kathy(itt supervisor, otthon megrendelésre tortákat süt), Klári:), Claire(ő igazából egy angyal) Photocredit: Ana:) Nem ritka itt, hogy egy embernek több állása van, két nap itt, három amott például. Szerintem ez jó!

img_0875.JPGEz az étterem 0-24 óráig nyitva van, nagyon népszerű. Különböző munkabeosztással vagy száztagú a csapat, egész multikulturális: a legtöbben ausztrálok, de van itt kínai, hong-kong-i, afrikai, brit, horvát, és dél-amerikai lány, illetve egy afgán és egy filippínó srác is. Felszolgálunk rengeteg meleg ételt, szendvicseket, sütiket, kávé-tea-forrócsokit, milk-és thickshaket, és a helyiek nagy kedvenceit, a Pie-t, a Sausage Roll-t, és a Kransky-t. Ezek ilyen sós tésztás-töltelékkel vagy virslivel töltött 'csodák'-mi eddig még nem szerettük meg őket:D

Hogy szeretjük-e amit csinálunk? Nem hiányzik esetleg a régi öltönyös/magassarkúcipős irodai 

Van olyan, ami nagyon nem tetszik?

->Gergővel nem sokat beszélünk már a régi életünkről.
-Itt mindkettőnknek nagyon tetszik az, hogy ha vége van a munkaidőnknek és kilépünk az ajtón, nem kell hogy járjon az agyunk az aktuális nap törénésein, vagy hogy milyen problémákat kell megoldanunk a következő nap folyamán. Úgy is mondhatnám, hogy stressz nemigen van a munka miatt. Nem hiányzik a frissen nyomtatott aláírásra váró szerződések illata!:)
-Ahogy írtam is már, elég jó az is hogy itt nem kérdés, hogy a túlóra fizetve van, még jobban, mint a normál munkaórák. Szerintem ezáltal jobban megbecsülve érzi magát az ember. (Kicsit még mindig rosszérzéssel gondolok vissza azokra a nagy cégnél töltött éveimre, amikor normál volt a mindennapos akár többórás túlóra, és nemhogy fizetség de talán még egy köszönöm sem járt érte a főnöktől:/)
-Törvényes adófizető munkavállalók vagyunk-júniusban mindig úgy örülök az adójóváírásnak mint kiskutya a jutifalatnak:) A fizetést hetente kapjuk-és meg vagyunk vele elégedve, mindketten körülbelül egy hét alatt keresünk annyit mint otthon egy hónap alatt a diplomás irodai munkával.
-Mivel jól és megbízhatóan dolgozunk, mindketten úgy érezzük, hogy biztos helyünk van itt-így lehet tervezni, haladni.
-Lényegében mindketten kitanultunk egy-egy új szakmát-amihez a hely(legismertebb itt egész Dél-Ausztráliában) miatt a legjobb ajánlólevél jár.

img_0876.JPG Kávékészítésben pro vagyok, és 'My milkshake brings all the boys to the yard':D

->Egyedüli nehéz dolog talán a munkarendünk. Gergő minden nap reggel ötkor kezd, én két nap szintén vele ötkor, a többi napon este hétkor. Persze ennek is megvan az előnye-az összes délutánunk szabad:)

img_0868.JPG

És hogy hova tartunk?
Amíg a pr vízum rendeződik, addig semmilyen változtatást nem tervezünk, tökéletes így. A tervünket pedig folyamatosan csiszoljuk az azutáni időszakra. Valami készül:)

Végül egy rövid értékelés, tanácsok:

Azt hiszem mi ketten amikor kijöttünk, nemhogy 'B' és 'C', de még az 'A' tervünk sem volt kiforrva teljesen..
Nagy szerencsénk volt azzal, hogy szinte pár nap alatt találtunk állást, a lakhelyünkhöz közel, és munkába is álltunk! Azért nem mindenki ilyen szerencsés.
Amit másképp csinálnék a mai tudásommal
-nagyobb tartalékkal érkeznék. Szerintem aki akar az biztosan talál munkát itt, a kérdés csak az, hogy milyen gyorsan
-a kis középfokú angolnyelvtudásommal szenvedtem azért, nemcsak az egyetemen, de a vendégek kiszolgálása közben is..nagyon sokszor nem értettek engem, és viszont, én sem a vendégeket:( Ha mégegyszer újrakezdenénk, biztosan sokkal de sokkal jobban rágyúrnék az angolra!
-Valószínűleg az önéletrajzaimat is összeállítanám már otthon, hogy itt már csak nyomtatni és teríteni kelljen
-így utólag egy baristatanfolyamot is elvégeznék még Budapesten.
-a helyi Magyar klubot is érdemes lehet felkeresni. Mi csak nemrég kezdtünk ismerkedni az adelaide-i magyarklubos emberkékkel-kedvesek, segítőkészek, csak jókat mondhatok az eddigi szerény tapasztalataim alapján!:)

Ha valakinek kérdése van, írjon bátran, akár itt, akár a Facebook-oldalunkon!:)

img_0878_1.JPG

 

 

 

 

Szólj hozzá

Munka Adelaide Ausztráliaimunkavállalás Élesváltás